Pazar günü Nokia, ortalama 60 senedir ilk kez marka kimliğini yeni bir logoyla değiştirmeyi planladığını duyurdu, bundan dolayı telekom ekipmanı üreticisi agresif büyümeye odaklanıyor. Yeni logo, NOKIA kelimesini oluşturan beş değişik şekilden oluşuyor. İcra Kurulu Başkanı Pekka Lundmark, Reuters’e verdiği bir röportajda, eski logonun ikonik mavi rengi, kullanıma bağlı olarak bir takım renk için düşürüldü. Pazartesi günü Barselona’da başlamış olan ve 2 Mart’a kadar sürecek olan senelik Mobil Dünya Kongresi’nin (MWC) arifesinde şirket tarafınca yapılacak bir iş güncellemesi öncesinde konuşan Lundmark, 2020’de zor durumdaki Fin şirketindeki en üst düzey işi devraldıktan sonrasında yola çıktı. üç aşamalı bir strateji: sıfırlama, hızlandırma ve ölçeklendirme. Sıfırlama aşamasının artık tamamlanmasıyla Lundmark, ikinci aşamanın başladığını söylemiş oldu. Nokia, telekom şirketlerine ekipman sattığı servis sağlayıcı işini büyütmeyi hedefliyor olsa da, artık aslolan odak noktası öteki işletmelere ekipman satmak. Geçen yıl, şu anda satışlarımızın ortalama yüzde 8’ini oluşturan işletmede yüzde 21’lik iyi bir gelişme, kabaca 2.11 milyar dolar (kabaca 17.500 Rs),” dedi Lundmark. “Bunu mümkün olan en kısa sürede çift hanelere çıkarmak istiyoruz.” Büyük teknoloji firmaları, hususi 5G ağlarını ve otomatikleştirilmiş fabrikalar için teçhizatları, çoğunlukla imalat sektöründeki müşterilere satmak için Nokia benzer biçimde telekom teçhizatı üreticileriyle ortaklık kuruyor. Lundmark, değişik işletmelerinin gelişme yolunu gözden geçirin ve elden çıkarma da dahil olmak suretiyle alternatifleri değerlendirin. “Sinyal oldukça açık. Yalnızca küresel liderliği görebileceğimiz işlerde olmak istiyoruz,” dedi. Nokia’nın yapınak otomasyonu ve veri merkezlerine yönelik hamlesi de Microsoft ve Amazon benzer biçimde büyük teknoloji şirketleriyle kapışıyorlar”Birden oldukça değişik türde olay olacak, kimi zaman ortaklarımız olacaklar… kimi zaman müşterilerimiz olabilirler… ve inanırım ki bununla beraber olacak Telekom teçhizatı satma pazarı, makro ortamın Şimal ABD benzer biçimde yüksek marjlı pazarlardan gelen talebi azaltması ve yerini düşük pazarlardaki büyümeye bırakmasıyla baskı altında. Lundmark, Nokia’nın Şimal ABD’nın senenin ikinci yarısında daha kuvvetli olmasını beklediğini de sözlerine ekledi. © Thomson Reuters 2023Geçen yıl Hindistan’da ters rüzgarlarla karşı karşıya kalan Xiaomi, 2023’te rekabeti üstlenmeye hazır. Firmanın geniş ürün portföyü ve ülkedeki Make in India taahhüdü için planları nedir? Bunu ve daha fazlasını Gadgets 360 podcast’i Orbital’de tartışıyoruz. Orbital, Spotify, Gaana, JioSaavn, Google Podcasts, Apple Podcasts, Amazon Music ve podcast’lerinizi aldığınız her yerde mevcuttur.Satış ortağı bağlantıları otomatikman oluşturulabilir – ayrıntılar için etik beyanımıza bakın.Samsung’dan son olarak lansmanların ve haberlerin ayrıntıları için, Barselona’daki Mobil Dünya Kongresi’nde Xiaomi, Realme, OnePlus, Oppo ve öteki firmalar MWC 2023 merkezimizi ziyaret ediyor.
Teknoloji Haberleri