Elon Musk’ın daha iyi, daha ucuz piller yapmak için kodu kırmaya çalmış olduğu Tesla’da kriz zamanı. Elektrikli vasıta üreticisi, maliyeti düşürmeye ve en yeni pil hücrelerinin enerjisini artırmaya destek olmak için Çinli ve Koreli araç-gereç tedarikçilerini işe alıyor. Şirket, planlara aşina olan kişilere nazaran, fütürist Cybertruck’ın lansmanının gecikmesine yol açan pille ilgili performans ve üretim sorunlarıyla savaşım ediyor. adını vermek istemeyen kaynaklara nazaran ABD’de 4680 pil hücresinin üretimini artırıyor. Bu düzenlemelerin ayrıntıları daha ilkin bildirilmemişti. performans ve süreç sapmalarını giderir ve iddialı üretim hedeflerini karşılar, 4680 sonunda CEO Musk’ın inşa etme hayalinin – tıkanma noktası yerine – temel taşı olabilir. 2030 yılına kadar yılda 20 milyon vasıta.Yorum için ne Tesla’ya ne de Musk’a ulaşılamadı. Çabalarının bir parçası olarak Tesla, 4680 hücresinin enerji yoğunluğunu artırabilecek yüksek nikel katotlar sağlamak için Koreli L&F Co ile bir antak kalma da imzaladı. Kaynaklardan biri, otomobil üreticisinin kendi üretimini Kore’nin LG Energy Solution ve Japon Panasonic’ten 4680 hücre ile artırmayı hedeflediğini söylemiş oldu – iki kaynak, gelecekteki EV üretimini güvence altına almak için bir sigorta poliçesi. Kaynaklardan biri, LG ve Panasonic’in Cybertruck için hücre tedarik etmesinin beklendiğini söylemiş oldu. Musk, Mart ayı başlarında yatırımcılara pil kıtlığının “fabrikaların durması” anlamına geldiğini söylemiş oldu. Yeni pilin bu geç saatlerde lansmanda mühim bir rol oynaması umut ediliyor. firmanın üç yılı aşkın bir süredir ilk yeni modeli olan keskin hatlı, paslanmaz çelik Cybertruck yılı. Tesla, piyasaya çıkışın yine ertelenmemesini sağlamak için üç pil seçeneğini değerlendirmişti: öteki Tesla modellerinde yaygın olarak kullanılan daha ufak 2170 pil, 4680 hücre ve daha azca -pahalı lityum demir fosfat hücreleri, sadece EV üreticisi 4680 pil hazır olana kadar beklemeyi tercih etti, dedi kaynaklar. 4680 pil kullanımı ve öteki seçeneklerin değerlendirilmesi de dahil olmak suretiyle Tesla’nın Cybertruck pil stratejisi hakkında ayrıntılar bildirilmedi. Musk, 4680 pillerin “Cybertruck yada başka herhangi bir şey için sınırlayıcı bir unsur” olmasını beklemediğini söylemiş oldu. üretim planları. Kaynaklar, Tesla’nın Teksas, Kaliforniya, Nevada ve Berlin’deki fabrikalarda Model Y’den Cybertruck’a kadar araçlarda kullanılmak suretiyle versiyonlar yapmayı planladığını söylemiş oldu. Sadece Musk, Tesla’nın yatırımcı gününde Tesla’nın hala ilk üretim dalgasını hızlandırmak için savaşım ettiğini kabul etti. 1 Mart Tesla tesiri hafife alındı Acil sorunlara karşın, bazı analistler Tesla’nın bu sorunları çözeceği mevzusunda iyimser olmaya devam ediyor. .Musk yeni hücreyi ilk olarak Eylül 2020’de Pil Günü’nde duyurdu. O etkinlikte, daha büyük bir hücre boyutundan yeni bir “kuru” elektrot kaplama işlemine kadar bir takım yenilikle pil maliyetinde yüzde 50 azalma sözü verdi. hücre performansını artırırken bir pil fabrikasının boyutunu ve maliyetini azaltır. Yeni hücrenin ilk prototip aşamasından tam ölçekli üretime taşınmasında tekrarlanan gecikmeler Hücrenin enerji yoğunluğundaki potansiyel iyileştirmesinden ve hemen hemen gerçekleşmemiş olan güç ilerlemelerinden yararlanmak için tasarlanan, uzun süreden beri beklenen Cybertruck’ın piyasaya sürülmesini de erteledik. Sadece tedarikçilerin üretimi hızlandırması süre alacak. Panasonic, Japonya’daki Wakayama fabrikasında bir pilot 4680 üretim hattı çalıştırıyor ve Mart 2024’te sonlanmış mali yılda seri üretime başlamayı planlıyor. Panasonic Energy’nin baş teknoloji sorumlusu Shoichiro Watanabe geçen ay firmanın Kansas’taki yeni pil fabrikasının başlangıçta 2170 hücreye odaklanıldı, sadece sonunda 4680 üretimini Şimal ABD’ya kaydıracak. Geçen yıl LG, 2023’ün ikinci yarısında Kore’deki Ochang fabrikasında yeni bir 4680 üretim hattı açmayı planladığını söylemiş oldu.Tesla’nın birinci nesil 4680 hücreleri , California, Fremont fabrikasında inşa edilen, ilgili kişilere nazaran bir enerji yoğunluğu hedefine ulaşamadı. Otomobil üreticisi şimdiye kadar anodu – negatif elektrot – kuru kaplamayı başardı. Kaynaklar, en mühim kazanımların elde edilmesinin beklendiği katodun kuru kaplama ile ilgili hala problemler yaşadığını söylemiş oldu.Tesla’nın kuru kaplama işleminin üretimini artırma girişimi şimdiye kadar yalnızca ortalama 50.000 vasıta için kafi pille sonuçlandı. Musk ve şirket yöneticileri, 2020’de Tesla’nın kendi bünyesinde 1,3 milyon Model Y tedarik etmeye kafi gelecek kadar 4680 kapasiteye haiz olacağını söylemiş oldu. Son olarak, şirket riskten korunuyor. Musk, Tesla’nın bu yıl oldukça fazla pille bitip bitmeyeceğine bahse giriyor, bu haiz olunması ihtiyaç duyulan iyi bir sorun. Bu tarz şeyleri kamu hizmetlerine ve tüketicilere sattığı enerji depolama sistemleri için kullanabilir. Tesla ek olarak, Teksas yapımı Model Y’lerde yapısal paketler olarak adlandırılan “ıslak” katotlara haiz birinci nesil 4680 hücreleri kuruyor. Bu araçların bir çok eski 2170 hücrelerini kullanıyor. İki kaynak, Tesla’nın yeni nesil 4680 hücrelerinde yüzde 90’dan fazla nikel içeren bir katot kullanmayı planladığını söylemiş oldu. Başka bir kaynağa nazaran, L&F’nin bu yüksek nikel katodun tedarikçilerinden biri olması umut ediliyor.© Thomson Reuters 2023Yuvarlanabilir ekranlı yada sıvı soğutmalı akıllı telefonlardan, kompakt AR gözlüklerine ve sahipleri tarafınca kolayca onarım edilebilen cep telefonlarına kadar, Gadgets 360 podcast’i Orbital’de MWC 2023’te gördüğümüz en iyi cihazlar. Orbital, Spotify, Gaana, JioSaavn, Google Podcasts, Apple Podcasts, Amazon Music ve podcast’lerinizi aldığınız her yerde mevcuttur. Satış ortağı bağlantıları otomatikman oluşturulabilir – ayrıntılar için etik beyanımıza bakın.
Teknoloji Haberleri